לוגו - הילה וילמובסקי
הילה וילמובסקי רואת חשבון ומשפטנית

הנהלת חשבונות לחברות ועסקים

העיסוק בהנהלת חשבונות אינו פשוט, הוא מצריך היכרות עם תקנות מגוונות ומשתנות, ירידה לפרטים הקטנים ביותר ודיוק מירבי בהתנהלות הפיננסית של העסק. תפקיד רו"ח לייצג את העסק בפני הגופים הממשלתיים, לנהל את ההתנהלות הפיננסית של העסק, תוך רישום תנועות כספיות ואחרות הנעשות בו בהתאם לתקנות, לכללים ולחוקים הקיימים במדינה. על סמך היכרותו עם התקנות וחוקי המדינה יפתח עסק בהתאם לאופי האינדיבידואלי, בין אם מדובר בעוסק מורשה, פטור, חברה או עמותה. החלטה שסופה היא השפעה ישירה על התנהלות העסק ולפעמים גם על הרווחים של וכמובן על המיסוי שלו. לפתיחת עסק שלבים בירוקרטיים : הפקה של אישורי ניכוי מס במקור או ניהול ספרים הכנת דו"חות תקופתיים. מדובר כאן בדו"חות לצרכי תשלום מע"מ או מקדמות מס הכנסה, דו"חות רווח והפסד, דו"חות מאזני בוחן, דו"חות תנועות ועוד. הכנת דו"חות שנתיים הכנת דוח הצהרת הון טיפול במיסוי – לעיתים ניתן להפחית או אפילו לקבל פטור ממס בנקודת זמן מסוימת. באמצעות תכנון מס מושכל  כמו למשל נקודות זיכוי למשוואה. או כאשר העסק משלם מס בשיעור גבוה יותר ממה שהוא צריך בשנה קלנדרית נתונה, יכול מנהל החשבונות לסייע בהתנהלות לצורך קבלת החזר המס המיוחל. הצהרת הון –אחת לתקופה יש צורך בהגשת הצהרת הון.  ההצהרה מצריכה איסוף של נתונים או מסמכים שונים, יחד עם מילוי ההצהרה על פי כל הכללים. מילוי הצהרה מצריכה נסיון והכרת כל התקנות. הצהרה נכונה תמנע מחלוקות בעתיד עם רשויות המס.